Ako zaujať študentov

Ničia známky túžbu detí učiť sa?

Mnohé dnešné deti nemajú  záujem o učenie. Triedy máme plné demotivovaných a smutných detí. Ako je to možné, ak presne tieto deti kedysi učenie bavilo?

Ako podporovať pozornosť žiakov?

Čo všetko musí učiteľ urobiť, vymyslieť a podniknúť, aby mal v závere hodiny dobrý pocit z učenia a aby žiaci nečakali na zvonenie ako na vykúpenie?

Ako počas online hodín udržať pozornosť žiakov? Skúste tieto tipy

Počas online vyučovanie je veľmi náročné udržať pozornosť žiakov. S týmto vám však môžu pomôcť rôzne hry, zapojenie žiakov do tvorby hodiny, alebo zmena štrúktury hodín z dlhých 45 minútoviek na viacero kratších úsekov.

6 stratégií, ktorého pomáhajú učiteľom pri dištančnom vzdelávaní

V dnešnej dobe, keď je opäť aktuálne aj dištančné vzdelávanie, učitelia sa snažia vytvoriť pre svojich žiakov aj pri tomto spôsobe vyučovania čo najlepšie podmienky. Využívajú pri tom niektoré osvedčené metódy a stratégie.

Ako vytvoriť emocionálne bezpečné prostredie na vyučovaní?

Školy vytvárajú edukačný priestor nielen materiálnymi podmienkami, ale najmä vzťahmi, ktoré v nej prevládajú. Myslia sa tým vzťahy medzi školou a komunitou, školou a rodinou, vzťahy v učiteľskom zbore a špeciálne vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi. Dôležité je tiež pre žiakov vytvárať emocionálne bezpečné prostredie. Ako ho čo najlepšie vytvoriť?

Ako vytvoriť príjemnú atmosféru v triede na začiatku školského roka?

Blíži sa ďalší nový školský rok. Najviac sa naň vždy tešia budúci prváčikovia. O starších žiakoch sa to až tak povedať nedá. Ako však navodiť na začiatku školského roka takú atmosféru, aby sa žiaci viac do školy tešili?

Vyučovanie vonku prináša benefity nielen žiakom, ale zvyšuje aj spokojnosť učiteľa so svojim povolaním

Vonkajšie vzdelávanie ponúka pre žiakov naozaj mnoho výhod. Odborníci tvrdia, že učenie v prírode je pre študentov veľmi prospešné, pretože ich to robí zdravšími a šťastnejšími.

Čítanie v škole: 9 tipov, ako deti priviesť k láske ku knihám

Nezávislá britská organizácia Centrum pro čitateľskú gramotnosť v primárnom vzdelávaní od roku 2004 uskutočňuje projekt pod názvom Moc a sila čítania. V rámci tohto projektu odborníci do roku 2014 pracovali s viac než 4000 učiteľmi približne z 2500 škôl. Vďaka projektu získali veľké množstvo informácií o tom, ako úspešne vyučovať čítanie.